Google+

12 Days of Christmas

Villancico clásico en inglés.



Lyrics:

On the first day of Christmas,
my true love sent to me
A partridge in a pear tree.

On the second day of Christmas,
my true love sent to me
Two turtle doves,
And a partridge in a pear tree.

On the third day of Christmas,
my true love sent to me
Three French hens,
Two turtle doves,
And a partridge in a pear tree.

On the fourth day of Christmas,
my true love sent to me
Four calling birds,
Three French hens,
Two turtle doves,
And a partridge in a pear tree.

On the fifth day of Christmas,
my true love sent to me
Five golden rings,
Four calling birds,
Three French hens,
Two turtle doves,
And a partridge in a pear tree.

On the sixth day of Christmas,
my true love sent to me
Six geese a-laying,
Five golden rings,
Four calling birds,
Three French hens,
Two turtle doves,
And a partridge in a pear tree.

On the seventh day of Christmas,
my true love sent to me
Seven swans a-swimming,
Six geese a-laying,
Five golden rings,
Four calling birds,
Three French hens,
Two turtle doves,
And a partridge in a pear tree.

On the eighth day of Christmas,
my true love sent to me
Eight maids a-milking,
Seven swans a-swimming,
Six geese a-laying,
Five golden rings,
Four calling birds,
Three French hens,
Two turtle doves,
And a partridge in a pear tree.

On the ninth day of Christmas,
my true love sent to me
Nine ladies dancing,
Eight maids a-milking,
Seven swans a-swimming,
Six geese a-laying,
Five golden rings,
Four calling birds,
Three French hens,
Two turtle doves,
And a partridge in a pear tree.

On the tenth day of Christmas,
my true love sent to me
Ten lords a-leaping,
Nine ladies dancing,
Eight maids a-milking,
Seven swans a-swimming,
Six geese a-laying,
Five golden rings,
Four calling birds,
Three French hens,
Two turtle doves,
And a partridge in a pear tree.

On the eleventh day of Christmas,
my true love sent to me
Eleven pipers piping,
Ten lords a-leaping,
Nine ladies dancing,
Eight maids a-milking,
Seven swans a-swimming,
Six geese a-laying,
Five golden rings,
Four calling birds,
Three French hens,
Two turtle doves,
And a partridge in a pear tree.

On the twelfth day of Christmas,
my true love sent to me
Twelve drummers drumming,
Eleven pipers piping,
Ten lords a-leaping,
Nine ladies dancing,
Eight maids a-milking,
Seven swans a-swimming,
Six geese a-laying,
Five golden rings,
Four calling birds,
Three French hens,
Two turtle doves,
And a partridge in a pear tree!

Letra en español:

En el primer día de Navidad,mi verdadero amor me envióUna perdiz en un peral.En el segundo día de Navidad,mi verdadero amor me envióDos tórtolas,Y una perdiz en un peral.En el tercer día de Navidad,mi verdadero amor me envióTres gallinas francesas,Dos tórtolas,Y una perdiz en un peral.En el cuarto día de la Navidad,mi verdadero amor me envióCuatro pájaros cantores,Tres gallinas francesas,Dos tórtolas,Y una perdiz en un peral.En el quinto día de la Navidad,mi verdadero amor me envióCinco anillos de oro,Cuatro pájaros cantores,Tres gallinas francesas,Dos tórtolas,Y una perdiz en un peral.En el sexto día de la Navidad,mi verdadero amor me envióSeis gansos un tendido,Cinco anillos de oro,Cuatro pájaros cantores,Tres gallinas francesas,Dos tórtolas,Y una perdiz en un peral.En el séptimo día de la Navidad,mi verdadero amor me envióSiete cisnes una natación,Seis gansos un tendido,Cinco anillos de oro,Cuatro pájaros cantores,Tres gallinas francesas,Dos tórtolas,Y una perdiz en un peral.En el octavo día de la Navidad,mi verdadero amor me envióOcho ordeñadoras de leche,Siete cisnes una natación,Seis gansos un tendido,Cinco anillos de oro,Cuatro pájaros cantores,Tres gallinas francesas,Dos tórtolas,Y una perdiz en un peral.En el noveno día de la Navidad,mi verdadero amor me envióNueve damas bailando,Ocho ordeñadoras de leche,Siete cisnes una natación,Seis gansos un tendido,Cinco anillos de oro,Cuatro pájaros cantores,Tres gallinas francesas,Dos tórtolas,Y una perdiz en un peral.En el décimo día de la Navidad,mi verdadero amor me envióDiez señores saltando,Nueve damas bailando,Ocho ordeñadoras de leche,Siete cisnes una natación,Seis gansos un tendido,Cinco anillos de oro,Cuatro pájaros cantores,Tres gallinas francesas,Dos tórtolas,Y una perdiz en un peral.En el undécimo día de Navidad,mi verdadero amor me envióOnce gaiteros de tuberías,Diez señores saltando,Nueve damas bailando,Ocho ordeñadoras de leche,Siete cisnes una natación,Seis gansos un tendido,Cinco anillos de oro,Cuatro pájaros cantores,Tres gallinas francesas,Dos tórtolas,Y una perdiz en un peral.A los doce días de la Navidad,mi verdadero amor me envióDoce percusionistas de tambores,Once gaiteros de tuberías,Diez señores saltando,Nueve damas bailando,Ocho ordeñadoras de leche,Siete cisnes una natación,Seis gansos un tendido,Cinco anillos de oro,Cuatro pájaros cantores,Tres gallinas francesas,Dos tórtolas,Y una perdiz en un peral!

ShareThis